Kartka z kalendarza

Kontakt

07-201 Wyszków

ul. Stefana Batorego 6

Tel./Fax: (29) 742-82-19

Zielone Szkoły

 

Temat działania: Zielone Szkoły 

Współpraca: Biuro Podróży „Sośniny” w Ostrołęce, Biuro Podróży M&M Travel w Wyszkowie

Odpowiedzialni: Katarzyna Agata Czechowska, Beata Paruszewska

Zakres działania: edukacja, wychowanie, profilaktyka, rozwijanie zainteresowań

Cele działania:

- budzenie zainteresowania szeroko rozumianą przestrzenią geograficzną (własnym regionem, terytorium Polski, Europy, świata) oraz przygotowanie do swobodnego poruszania się w niej,

- rozbudzenie zainteresowań w dziedzinie krajoznawczej, ukazanie piękna świata w tym ziemi ojczystej, a poprzez to kształtowanie postawy patriotycznej,

- wpajanie prozdrowotnego stylu spędzania czasu wolnego,

- łączenie wiedzy zdobytej na lekcjach z praktyką i rozwijanie poprzez turystykę wiedzy interdyscyplinarnej

- kształtowanie postaw tolerancji i szacunku dla ludzi i dorobku innych regionów w Polsce i poza jej granicami

- rozwijanie umiejętności wykorzystywania Internetu zarówno dla zdobywania informacji jak i prezentowania własnych osiągnięć,

- rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów.

Opis działań:

Zespół Szkół „Rybienko Leśne” dziesięć sezonów współpracuje z różnymi biurami podróży. W ciągu minionych lat odbyliśmy 10 niezwykłych podróży, pokazaliśmy młodzieży wielką Europę – korzenie współczesnego rozwiniętego świata, najlepsze muzea, najciekawsze miejsca starego kontynentu…

Praga, Bratysława, Budapeszt, Wiedeń, Wenecja, Padwa, Werona, Rzym, Watykan, Piza, Monte Cassino, Castel Gandolfo, Saloniki, Sibiennik, Monte Carlo, Monako, Vaduz, Montserrat, Awinion, Barcelona, Paryż, Bruksela…  

Z miłym zaskoczeniem stwierdzamy, że można osiągnąć naprawdę wiele i zajść bardzo daleko (w tym wypadku zajechać), gdy tylko wykaże się determinację i dąży się do wyznaczonych celów… Z każdej z tych eskapad uczniowie otrzymywali dyplomy: uczestnika podróży, globttrotera czy też obieżyświata… tytuły były różne... Na dyplomie były pieczątki z muzeów, bibliotek, parków, wież, hoteli, sanktuariów… Wszystkie podróże są więc udokumentowane często unikalnymi pieczęciami.Każda z dziesięciu eskapad, odbyła się szczęśliwie i bez zakłóceń.

Jesteśmy dumni z Rodziców, którzy już od dekady ufają nam i powierzają swoje największe skarby do oszlifowania w najstarszych i najpiękniejszych miastach europejskich. Rodzice Ci zdają sobie sprawę, że OSOBIŚCIE zobaczyć, stwierdzić, dociec, dotknąć… znaczy więcej niż najlepszy wykład! Wiedzą też, że „Podróże kształcą” a „Czym skorupka za młodu…”.

Jesteśmy dumni z dzieci – uczestników takich podroży – dzielnych, samodzielnych, kreatywnych, otwartych. Nasze wycieczki charakteryzują się m. In. tym, że wyjeżdżają z nami także najmłodsi – pierwszoklasiści z podstawówki, którzy otrzymują potężną dawkę doświadczeń, pozytywnej energii, oraz wiedzy z najwyższej półki.

Ostatnia jubileuszowa 10 PODRÓŻ UCZNIOW Z TRÓJKI odbyła się w roku szkolnym 2012/2013.

Tym razem trasa wiodła przez Brukselę do Paryża. Młodzi uczestnicy poza klasycznymi punktami zwiedzania Brukseli, czyli Atomium, Grande Platz, Manekin Pis, Centra Czekolady, itp., uczynili pierwszy krok w swej europejskiej karierze zawodowej – mianowicie odwiedzili Europarlament. Następnym etapem podróży był Paryż – miasto wzbudzające zachwyt za każdym razem. Oczywiście wszystkie najważniejsze miejsca na mapie Paryża zostały odwiedzone: największe muzeum na świecie – Luwr. Poza tym: wieża Eiffela, rejs Sekwaną, Wersal, spacery po Montmartrze, bazylika, Sacré – Coeur, katedra Notre – Dame, cmentarz Pere Lachaise, La Defense – najnowocześniejsza dzielnica z Łukiem Braterstwa,  Pola Elizejskie, place de l’Étoile – Łuk Triumfalny, ogrody Luksemburskie, kościół Inwalidów…

Następną pozycją programu, był dzień spędzony w parku rozrywki – EuroDisneylandzie pod Paryżem.

Obecnie target szkolny jest nasycony, ale mamy nadzieję, że od przyszłego roku szkolnego znów wyruszymy na podbój Europy.

Uzyskane efekty:

Uczniowie:

- znają walory turystyczne, krajobrazowe i historyczne wielu regionów europejskich

- przestrzegają zasad odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych,

- poruszają się na szlakach turystycznych, korzystając z map, przewodników, informatorów miejskich itp.,

- popularyzują turystykę - intelektualną formę wypoczynku ,

- potrafią czynnie wypoczywać,

- znają i stosują zasady kulturalnego i  bezpiecznego wypoczynku ,

- efektywnie współdziałają w zespole, właściwie komunikują się,

- poszukują, selekcjonują, gromadzą informacje z różnych źródeł,

- prezentują wiedzę o Europie posługując się środkami i narzędziami technologii informacyjnej.

- rozwijają swoje zainteresowania językoznawcze  mając kontakt z językami obcymi w ich naturalnym środowisku lingwistycznym, czyli w kraju ojczystym danego języka. 

Wnioski z realizacji:

Kontynuować podróże w przyszłym roku szkolnym. Rozwijać działalność Szkolnego Klubu Podróżnika.