07-201 Wyszków

ul. Stefana Batorego 6

Tel./Fax: (29) 742-82-19

WYCIECZKA DO WARSZAWY DZIECI ZE SKUSZEWA

Dnia 06.06. br. dzieci z kl. 0 i I pod opieką p. Danuty Kupiec i p. Renaty Góralewskiej oraz dwóch mam, wybrały się na wycieczkę proponowaną przez Polskie Linie Lotnicze LOT na Lotnisko Chopina. To największy port lotniczy w Polsce, obsługujący około 20 mln pasażerów rocznie.

Po ponad godzinnej podróży dotarliśmy na miejsce. Na początku zostaliśmy zaproszeni na warsztaty, podczas których dowiedzieliśmy się, m. in. jak prawidłowo spakować bagaż rejestrowany i podręczny, co można, a czego absolutnie nie należy zabierać ze sobą w podróż samolotem, jak wygląda prawidłowa odprawa lotnicza, jak zbudowany jest samolot. Dzieci aktywnie uczestniczyły w warsztatach,  zgłaszały się i chętnie udzielały odpowiedzi na zadawane pytania.

Następnie wszyscy założyli specjalne kamizelki i kaski i udali się na teren bazy LOT AMS do hangaru, gdzie mogliśmy obejrzeć aktualnie serwisowane samoloty. Prowadzący w interesujący sposób opowiedzieli nam, jak wygląda przegląd samolotu.

Potem zostaliśmy przewiezieni załogowym busem PLL LOT na Lotnisko Chopina. Tam zwiedziliśmy halę przylotów i odlotów. Udaliśmy się na wieżę widokową, gdzie mieliśmy okazję podziwiać startujące i lądujące samoloty pasażerskie. Dowiedzieliśmy się także o zakazie wywożenia z różnych krajów przedmiotów wykonanych z zagrożonych wyginięciem zwierząt, m. in. skór dzikich kotów, niedźwiedzi, wilków, zebr czy antylop, a także koralowców. Obejrzeliśmy gablotę z zakazanymi przedmiotami, w której znajdowała się, m. in. stopa słonia, torebka z krokodyla, głowa tygrysa.

Na koniec każde dziecko otrzymało drobny upominek od PLL LOT.

Po atrakcjach na lotnisku, udaliśmy się do Cinema City Bemowo. Obejrzeliśmy tam wspaniały przyrodniczy film w 3D „Dzika Afryka”.

Na koniec udaliśmy się na zabawy do piłeczkowego raju  dla dzieci ELDORADO.

Trochę zmęczeni upałem i atrakcjami, ale pełni wrażeń wróciliśmy szczęśliwie do domu.