07-201 Wyszków

ul. Stefana Batorego 6

Tel./Fax: (29) 742-82-19

Wycieczka do Janowca i Kazimierza Dolnego

Dnia 5 czerwca 2017 roku uczniowie klas IV-VI uczestniczyli w wycieczce do Janowca i Kazimierza Dolnego.

Dzięki pomocy Biura Podróży FOKUS z Warszawy w zorganizowaniu wyjazdu, zobaczyliśmy wiele atrakcji. W Janowcu zwiedziliśmy późnogotycko-renesansowy zamek Piotra Firleja z XVI wieku. Następnie przejechaliśmy do położonego wśród wzgórz Kazimierza Dolnego nad Wisłą, gdzie zobaczyliśmy: kościół farny, kamieniczki Przybyłów, kamienicę Celejowską, Górę Trzech Krzyży, ruiny zamku oraz XIII-wieczną basztę – najstarszy zabytek miasteczka...

Po lodach na zabytkowym rynku udaliśmy się na spacer wąwozem lessowym przy ulicy Plebanka, gdzie znajdują się też stare, żydowskie jatki. Ostatnim punktem naszej wycieczki był godzinny rejs statkiem po Wiśle. Przy wybornej pogodzie podziwialiśmy królową  polskich rzek oraz przepiękne krajobrazy Kazimierskiego Parku Krajobrazowego.

Wycieczka była bardzo udana, a dzięki m.in. panu Piotrowi Karaśkiewiczowi, najlepszemu kierowcy, szczęśliwi i zdrowi wróciliśmy do Wyszkowa.